Jak je uvedeno v úvodním slově, rozhodli jsme se, že budeme zveřejňovat průběžně průběh vývoje hry. Důvodem je, že samozřejmě chceme upozornit na hru a zároveň zájemcům můžeme ukázat co všechno se řeší při vydávání velké hry. Další důvodem je, že doufáme v odezvu, která nám pomůže se posunout v otázkách, kdy máme dilema. Jelikož, budeme vděčni za názory fanoušků deskových her, tak vybereme nejčastějších přispěvovatele a z nich v období před Essenem vylosujeme tři, kterým hru zdarma zašleme jako odměnu za pomoc.


Téma 1 – Grafika:

Tak tu máme zrovna jednu takovou otázku z oblasti grafiky.

Hra se odehrává v budoucnosti a hráči jsou vedoucí projektu stavby podmořských měst, kam by se mohla uchýlit část populace. Každý hráč má svou hrací desku, která vlastně představuje mořské dno. No jo, jak to ale nechat nakreslit ?


První myšlenka: necháme nakreslit vodu, budou tam vlnky, rybičky a krásné azurové modré moře.
První námitka malíře – ano, ale to vlastně budou hráči stavět na hladině to je divné.


Tak tedy nakreslíme mořské dno, budeme stavět na dně budou tam krásné barevné korále, rybičky koníci a tak.

Námitka malíře  – to je obrovská kopule, tam takové podrobnosti při dodržení poměru nebudou vidět.

Námitka ekologa – nemůžeme přeci stavět na chráněných korálech.


Dobrá tak zkusíme jakousi mapu podmořského dna z velké výšky. Pohled pod hladinu, abych stavěl na tom dnu.

Náš šikovný malíř nám udělal skicu podmořského dna. Na skicu jsme doplnili potřebná zobrazení pro hru abychom viděli, jak to celé vypadá. Výborně, hurá se skicou na testování.


Dialog z následného testování :

Jéé proč se ta vaše hra jmenuje Podmořská města a stavíte kopule na plánu Měsíce ?

To  přece není plán Měsíce!!! :-)))


Tak tudy cesta nevede….

Další pokus následuje….


Tak zkusíme něco dalšího upustíme trochu od perspektivy a přidáme korály, ať to trochu vypadá jako moře. Kromě toho na třech místech plán musí jít nad vodu tak, abychom tam dali pevninu a přechod do vody.


Následuje dialog s malířem:

Když to takhle udělám tak zase stavíme na vodě.

No jo, to máš pravdu, tak tedy co se dá dělat uděláme pohled na město na pevnině přechod do vody a zbytek jako dno. Prostě se budeme muset smířit s tím, že se hra odehrává v budoucnosti. Proč by prostě budoucí projektant nemohl ležet na lehátku na mořské hladině, levé oko mít nad hladinou a koukat na město, pravé pod hladinou a pokud možno ještě s dalekohledem, kterým vidí i korály v okolí.

Když se s tím smíříme, tak budeme mít snad hezký obrázek, který nebude vypadat jako povrch Měsíce, ale jako mořské dno.

Přikládáme 4 návrhy vzhledu podmořského plánu. Zajímají nás názory na vzhled, jaký pro hru zvolit a jak bude vnímáno opuštění od správné perspektivy.